visolie afvallen

De Gezondheidsraad en het Voedingscentrum adviseren om één keer per week vette vis te eten, vanwege de omega 3- en 6 vetzuren die in vette vis zitten. Voorbeelden van vette vis zijn haring, makreel, zalm en ansjovis. De vetzuren hierin zijn belangrijk voor een goede gezondheid en zijn onder andere van belang voor je hersenen. Visolie bevat EPA en DHA, oftewel eicosapentaëenzuur en docosahexaeenzuur. Beiden zijn goed voor de gezondheid van het hart en daarnaast is DHA een belangrijke voedingsstof voor je hersenen. Het lijkt dus verstandig om het advies wat betreft de consumptie van vette vis op te volgen, maar je kunt méér doen.

Suppletie

Er zijn namelijk tal van supplementen verkrijgbaar die bestaan uit visolie, en dus ook uit EPA en DHA. Hierin zijn verschillende doseringen verkrijgbaar in verschillende verhoudingen. Natuurlijk betekent dat ook dat er veel verschil zit in de prijzen die fabrikanten en bedrijven hanteren. Duurder wil niet per se zeggen dat het beter is maar de mogelijkheid bestaat wel dat deze een meer geconcentreerde vorm bevatten. Daarnaast zijn er ook visolie producten/supplementen op de markt die de visolie combineren met toegevoegd choline. Als je echt een goed product in huis wil halen doe je er verstandig aan hier eens naar te kijken want dit product heeft nog een extra voordeel als jij probeert af te vallen. Choline is namelijk een essentiële voedingsstof (dat betekent dat je lichaam deze niet zelf kan aanmaken en dus uit voeding gehaald moet worden). Deze stof draagt bij aan het behoud van een normale leverfunctie en ondersteunt daarnaast ook nog eens de vetverbranding waardoor het een goede keuze lijkt bij het afvallen. Dus, als je dan toch een visolie supplement neemt, ga dan liever voor een variant met choline.

 

 

1 antwoord

Reacties zijn gesloten.